Інструкція користувача
Навіщо створено цей сайт?
Кожен громадянин має можливість подати скаргу у відповідні державні органи про порушення законодавства. Цей сайт створено для того, щоб зручно та швидко з будь якого міста або містечка України кожен громадянин або іноземний гість мав можливість захистити свої законні права на бездимне середовище, здоров'я оточуючих та мав можливість повідомити суспільство про порушення антитютюнового законодавства.
Які завдання він вирішує
- Користувач зосереджується на проблемі чи порушенні, не відволікаючись на те, яким чином або якої форми скарга повинна бути подана для відповідної реакції державних установ.
- Сформована скарга автоматично скеровується на визначену законом державну організацію для розгляду
- Зареєстрований Користувач має змогу відстежити історію своєї скарги
- Нанесення на мапу України інцидентів про порушення законодавства, про які повідомили суспільство та отримання статистичної інформації за період та за типами інцидентів про порушення законодавства.
Огляд можливостей
Користувач має змогу:
- Сформувати та подати скаргу на відповідне порушення законодавства у визначений (законодавством) спосіб
- Зареєструватися у системі та отримати можливість перегляду історії своїх скарг
- Повідомити анонімно суспільство про інцидент або випадок порушення законодавства.
Початок роботи
Вхід до системи
Для початку роботи необхідно натиснути кнопку «Увійти» у правому верхньому куті сайту
Користувачеві надається можливість входу до системи через введення облікових даних — Логіна та Пароля, входу за допомогою Facebook чи Google або Реєстрації (при першому зверненні до Системи).
Реєстрація
Для користувача, не зареєстрованого в Системі, після натискання кнопки «Реєстрація» надається можливість вказати Реєстраційну інформацію.
Усі поля є обов'язковими для заповнення. Поле «Email» буде використовуватися як Логін користувача при авторизації. На вказану адресу електронної пошти відразу буде надіслано інструкцію щодо продовження реєстрації у вигляді листа з посиланням. Якщо електронного листа від системи не було знайдено, необхідно почекати декілька хвилин або перевірити папку «Спам».
Увага! Система не відповідає за гарантовану доставку електронних листів через мережу Інтернет.
Для продовження реєстрації Користувачу необхідно пройти за посиланням, вказаного у отриманій інструкції.
Продовження реєстрації
Користувачу необхідно заповнити поля «Пароль» та «Підтвердження пароля», які повинні збігатися, та натиснути кнопку «Зберегти».
Увага! При заповненні поля «Пароль» використовуються лише латинські літери та цифри
Система перевірить збіг вказаних полів, та у випадку успіху Користувач буде зареєстрований у системі.
Забули пароль?
У випадку, якщо Користувач не пам’ятає свій пароль, він може скористатися функцією зміни пароля, натиснув кнопку «Забули пароль?» та вказавши логін (адресу своєї електронної пошти) при реєстрації. На вказану адресу буде надіслано електронного листа з інструкцією для зміни пароля.
Подати скаргу
Усі скарги поділяються на декілька типів за принципом відповідального державного органу, що має реагувати на порушення згідно з законодавством.
- Скарга на куріння у ресторанах, барах, кафе буде скерована до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
- Скарга на куріння у громадських місцях, житлових будинках, у транспорті буде скерована до Національної поліції України
- Скарга на рекламу тютюнових виробів буде скерована до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
- Скарга на нелегальну торгівлю тютюновими виробами буде скерована до Національної поліції України
- Скарга на відсутність попереджувальної інформації та наявність заборонених предметів для куріння буде скерована до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
Обрати тип скарги та тип порушення
Щоб подати скаргу спочатку треба вказати тип скарги. Після цього система запропонує Користувачу уточнити тип порушення, який дозволяє вказати більш деталізовану інформацію.
Наприклад, для скарги на куріння у ресторанах, барах, кафе існують окремі типи порушень.
Вказати адресу порушення
Користувачу необхідно вказати:- Або адресу за якою відбулося правопорушення.
- Або вказати на карті геолокацію місця, де відбулось порушення, встановивши маркер у
відповідну точку.
Вкажіть юридичну назву об'єкту у якому відбувається правопорушення (зазначається на фіскальному чеку, у куточку споживача тощо)
Для того, щоб скарга була більш інформативною, Користувачу необхідно деталізувати інформацію про об’єкт, у якому, чи біля якого відбулося правопорушення. У разі рекламних повідомлень або нелегальної торгівлі - опис об'єкта з геолокацією.
- який саме поверх у будівлі,
- або під’їзд,
- або яка сама будівля з декількох за одною адресою,
- або відокремлена територія біля будинку,
- або інші деталізовані ознаки.
Додаткова інформація – це будь-яке повідомлення, яке бажає Користувач додати до своєї скарги на свій розсуд. Це може бути загальний опис обставин, або перелік речей, що вказують на правопорушення, та інше.
Додати файли до скарги (опціонально)
Користувач має можливість додати до скарги додаткові файли за власним бажанням. Це може бути фото правопорушення, або інша інформація, яка на думку Користувача, може сприяти розгляду скарги.
Вказати дані заявника та місце проживання
Скарги, що надходять до державних органів повинні містити дані громадянина, що надсилає скаргу, тому Користувачу необхідно вказати ПІБ, засоби зв’язку з ним, вказати своє місце проживання, соціальний стан та категорію.
Повідомити суспільство
Факти правопорушень можуть бути суспільно значущими. Щоб повідомити суспільство про порушення Користувач має змогу анонімно опублікувати подію на сайті. Для цього при формуванні скарги відповідний чекбокс має бути включеним. Опублікована подія буде відображатися на публічній мапі інцидентів для будь-якого відвідувача сайту.
Підпис заявника
Скарги, що надходять до державних органів повинні містити підпис громадянина, що надсилає скаргу, тому Користувачу необхідно відтворити свій підпис на спеціалізований графічній ділянці сайту. Це може бути зроблено або за допомогою комп’ютерної мишки для пристроїв з екраном без тачскріну; або на пристроях з екраном з тачскріном пальцем, або стілусом, або будь яким іншим відповідним засобом.
Важливо для скарги на куріння у ресторанах, барах, кафе
Увага! Скарга на куріння у ресторанах, барах, кафе має містити юридичну назву компанії, що оперує у закладі громадського харчування. Юридична назва компанії може відрізнятися від загальновідомої назви ресторану. Юридична назва компанії зазвичай вказується у кутку споживача у закладі, та обов’язково вказується у чеку покупця.
Карта інцидентів
Карта інцидентів відображає події - скарги, про які суспільству було анонімно повідомлено.
Будь-який відвідувач має змогу ознайомитися з інцидентами за допомогою мапи, на яку нанесені геолокаційні мітки з подіями.
Профіль користувача (аккаунт)
Доступ до профілю можливий тільки для зареєстрованих користувачів.
Дані користувача та місце проживання
Доступ до профілю можливий тільки для зареєстрованих користувачів.
Профіль користувача містить ПІБ та інші дані заявника та місце проживання. Ці дані використовуються для формування та подачі скарг згідно з чинним законодавству.
Для зміни цих даних Користувачу необхідно змінити одне чи декілька полів, та натиснути кнопку «Зберегти»
Мої скарги
Пункт профілю «Мої скарги» містить історію скарг користувача. Зареєстрований користувач має змогу ознайомитися з історією своїх скарг, включаючи дату скарги, тип скарги та іншу інформацію.